شاه طوطی

شاه طوطی بزرگ اسکندر:

رنگ اصلی آن سبز است ودرجنس نر آن نوار سیاهی از بخش زیرین منقار منشعب شده ودر پشت گردن به نوار قرمزی ارتباط می یابد,قدرت باروری آن می تواند تا 20 سالگی ادامه داشته باشد وطول آن 85سانتی متر شامل دم که درنرها حدود 36سانت است تعداد تخم 2تا4عدد می باشد,وزنشان 25گرم وهمچنین قدرت اقامت در زیستگاه 7 هفته می باشد که زیستگاه اصلی آنها از پاکستان تا ویتنام است که هندوستان و ایران را نیز شامل می شود.

 گونه های شاه طوطی:

1- شاه طوطی معمولی

2- شاه طوطی برمه

3- شاه طوطی آندمان

4- شاه طوطی نپال

5- شاه طوطی سیامی

 پرورش شاه طوطی:

بسیاری از کارشناسان معتقدند که طوطی سبز عمر طولانی دارد وبرخی از پرورش دهندگان این نظر را دارند که طوطی ها می توانند25تا35 سال عمر کنند بنابراین بیشتر پرورش دهندگان طوطی سبز نگهداری می کنند, نگهداری و پرورش طوطی ها بیشتر در نور خان(پاسیو)صورت می گیرد,برخی از طوطی ها توانایی یاد گیری بعضی چیزها را دارند از جمله صحبت کردن ,هر پرورش دهنده به دلخواه چند کلمه ی خاص به طوطی یاد میدهد.

 تعیین جنسیت:

تعیین جنسیت در طوطی های بالغ به راحتی به وسیله ای حلقه دور گردن صورت می گیرد,رنگ پروبال ,حلقه دور گردن در شاه طوطی در سن 3ماهگی به بالا مشخص میشود,در طوطی ها هر چه سن طوطی بالا رود رنگ منقار ورنگ چشم کدرتر میشود.

 طوطی ها هم برای جوجه های خود اسم می گذارند:

طوطی های سبز از همان ابتدای سر از تخم در آوردن جوجه ها برای آنها اسم می گذارند,جوجه طوطی ها اسم های مخصوص به طوطی ها را از والدین خود یاد میگیرند.

 شرایط استراحت:

برای نگهداری صحیح از طوطی باید سعی کنیم تا حد امکان شرایط زندگی طبیعی را برای آنها فراهم کنیم, خواب پرندگان در طبیعت از غروب آفتاب شروع وتا طلوع آفتاب روز بعد ادامه دارد . برای حفظ سلامتی ,آرامش ونشاط طوطی باید سعی کنیم شرایط برای خوابیدن بین 10تا12 ساعت در شب را برای آنها فراهم کنیم.


نظرات شما عزیزان:

آنيا
ساعت0:34---25 مرداد 1392
عزيزم اين دغل دوستان كه مي بيني مگسانند گرد شيريني مخاطب بي چشم داشت مثل من كم پيدا ميشه كه فقط از مطالب وبت لذت ببره بي توقع.... از ته دلم ميگم كارت خيلي خوبه ادامه بده.
پاسخ: عزيزمي


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اكولوژي حيات وحش ، شاه طوطي ، ،
برچسب‌ها: شاه طوطی , گونه شاه طوطی , پرورش , جنسیت ,

تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392 | 10:34 | نویسنده : فرناز فتح اللهی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.